2020. márc. 27.

Távoktatás - #maradjotthon - 2. hét

A második hét legnagyobb kihívása az online valós idejű órák szervezése, próbája volt. Fontosnak tartottam ezt, mert (1) szerettem volna a gyerekekkel "online-élőben" is találkozni, (2) az új tananyaghoz tartozó magyarázatok, lépések bemutatását nemcsak előre felvett videókkal akartam megoldani, (3) de annak is szerettem volna teret adni, hogy a gyerekek is tudjanak időnként az osztálytársaikkal együtt dolgozni. Abban biztos voltam, hogy elsősökkel nem fogok osztályszintű valós idejű órát tartani. Ezt nem csak az adott korosztály sajátosságai miatt gondoltam így, hanem azért is, mert a home office miatt a szülők egy részének megoldhatatlan a gyerek (rövidebb-hosszabb időn át tartó) online jelenléte. Úgy döntöttem, maximum 4 fős csoportokban kezdünk el dolgozni, a teremben is ehhez szoktak a gyerekek. Múlt hétvégén több felületet is kipróbáltam, végül a Letsmeet mellett döntöttem (köszi Gergő a tippet), ide nem kell regisztrálni (regisztrálunk mostanában eleget), az elsősök is könnyen be tudnak lépni a (konferencia)terembe. A belépés utáni felület sem bonyolult, könnyen megtanulható és átlátható, ráadásul még látjuk is egymást.
Az első két nap, vállalkozásom teljesen reménytelennek és lehetetlennek tűnt - nyilván, szinte semmit sem hallottam, pontosabban szinte mindenkit egyszerre hallottam. Nem is számítottam másra, a tanulási folyamat offline és online is ilyen, a kezdeti káosz idővel rendeződik, a sikertelenséget felváltják a sikerélmények. Különben az is egy jó tanulási helyzet - gyereknek, felnőttnek egyaránt -, hogy hogyan kommunikáljunk hatékonyan online kis vagy nagyobb csoportban. A kezdeti izgalom elmúltával, a felület használatának megtanítása után már kimondottan élveztem az új lehetőség minden percét a gyerekekkel. Sőt, kezdetben úgy gondoltam a tanítási-tanulási folyamat tekintetében nem lesznek kifejezetten hatékonyak ezek az alkalmak, inkább csak az "együtt vagyunk" érzés szempontjából lesznek fontosak, de péntekre már megváltozott bennem ez a vélekedés is.

Az egyik szünetemben épp a gyerekekre várok, itt már a hét elejéhez képest kisimultabb ábrázattal.

A Letsmeet felületen bemutattam nekik a képernyőmegosztást, a hang és kép kikapcsolását, majd a Matika felületét is, valamint ez utóbbinak a használatát. A matematikai gyakorláshoz ezt a felületet is használni fogom végül, a már eddig ismerteken kívül, mert a feladatok a gyerekek számára élvezetesek, a pedagógus pedig nyomon tudja követni a diákjai tevékenységét. Itt elsőként létrehoztam egy osztályt magamnak, majd regisztráltam a gyerekeket, végül hozzáadtam őket az osztályomhoz. A gyerekek regisztrálásához nincs szükség az adataikra, csak egy felhasználónevet kell megadni, ami lehet becenév, fantázianév is. Ezt a felhasználónevet elküldve a szülőknek, beléphetnek a felületre. A többi órán prezentációk segítségével gyakoroltuk a matekot, olvasást, hanganalízist.
Az eddigi tapasztalataim alapján kellemes izgalommal várom a jövő hetet. És ami szintén fontos, a szülők is rengeteg visszajelzést küldtek, illetve mondtak online. Nagyon jó (szülői) csapattal dolgozhatok, mint mondhatnék, mázlista vagyok! :-)

A valós idejű óra utáni otthoni gyakorlás. A korong bennmaradt az azóta fertőtlenített és plombával lezárt teremben, de anya megoldotta. :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése