2012. okt. 4.

Iskola a valóságon túl

Mióta megismertem a virtuális világot, elsősorban a pedagógiai vonatkozása és az oktatással kapcsolatos önszerveződések keltették fel érdeklődésemet. Legújabb felfedezésem azonban leginkább csak nekem új: 2011. augusztus 13-án megalakult a Luckstone suli a Second Life-ban. Lemaradásomat jelzi az alapítás és a posztom dátuma közötti időszakadék. 

1. Az iskola épülete kívülről (elérhetősége)

Az alapítók egyfelől a kezdők támogatására létrehoztak egy információs termet, ahol magyar nyelven ismerhetőek meg a Second Life-hoz szükséges alapismeretek. Másrészről próbálnak segítséget nyújtani azoknak is, akiket nem elégítenek ki az alapvető virtuális-szükségletek kielégítése, hanem céljuk az új lehetőségek tanulása is. (Pl.: A suli épületében és a mellette található homokozóban bárki megpróbálhat 3D objektumokat létrehozni.
A tanulás, fejlődés érdekében tanfolyamokat, eseményeket, versenyeket szerveznek, amelyekről a csoport tagjait értesítik. Merthogy csoporthoz való csatlakozás lehetősége is elérhető az érdeklődők számára, ami nem csak az értesítések miatt lehet hasznos, hanem azért is, mert a tagok felvehetik egymással a kapcsolatot tanfolyamon kívül is, ha segítségre lenne szükségük.
És egy újabb jó hír, a csatlakozás és a csoporttagság ingyenes. A tanfolyamok árát egyelőre homály fedi (számomra), de kiválthatóak önkéntes segítőkkel, barátokkal.
Miközben bejártam a virtuális termeket, azon gondolkodtam, mikor sétálhatok majd egy SL - általános- , vagy középiskolában. Része lesz-e majd az oktatási rendszernek? És ha igen, ki indítja útjára őket? Mi pedagógusok, vagy tanítványaink?

 2. Teleportálás után, bejárat a földszinten

3. Első lépések az első emeleten 

4. Jegyzetbolt a második emeleten

 5. Tanterem 

6. Beszélgetőkör, egyelőre egyedül :-(

3 megjegyzés:

  1. Kedves Katalin, az SL-t az oktatásban kedvelők csoportjához javaslom csatlakozni, http://www.facebook.com/groups/virtualisoktatas/members/ üdv, Tünde

    VálaszTörlés
  2. Szia Tünde, Már csatlakoztam kb. 6 hónapja! :-) Te vagy Z. Tünde? :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kati és Tündi! Én is ott vagyok Veletek ebben a csoportban. Izgalmas, érdekes formája a 21. század oktatásának. Én, mint gyógypedagógus nagyon várom, hogy ismertté és elfogadottá váljon az akadályokkal küzdő gyermekek, fiatalok nagy táborában... Hatalmas lépést tehetnénk az esélyegyenlőség, a tudáshoz való egyenlő hozzáférés megvalósulása felé.

    VálaszTörlés